"אני לא רוצה לדבר עכשיו על ביה"ס. אני לא מצליח להירדם, את יכולה לעזור לי עם זה?"
כך התחילה הפגישה שלי עם רועי בן ה- 13.
תסביר לי למה הכוונה?
המחשבות שמה שקרה לילדים בדרום יכול לקרות גם לי ואז אני מתחיל לחשוב מה נכון יותר לעשות?
להישאר בממ"ד או להתחבא? את יודעת? מצאתי מקום טוב להתחבא בו.
האמת שאני פוחד להירדם כי אז יבואו לי חלומות. חלומות מהסוג הרע – הסיוטים.
אני מקשיבה לו ואני לא יכולה שלא לחשוב על המציאות המטורפת בה כולנו נמצאים, מדינה בטראומה.
אני משתפת אותו בחששות שלי, בדאגה שלי, מנרמלת עבורו את הרגשות והמחשבות, ומרגיעה אותו שזה מאוד טבעי.
אני שמחה שהוא שיתף אותי וביקש עזרה ואני משקפת לו עד כמה זה מוכיח שהוא בוגר זו דרך מצויינת להתמודד עם קושי.
יחד, עשינו סיעור מוחות, דיברנו על מה עושות הדמויות בסרט האנימה שהוא אוהב. לפתע צץ לו רעיון שיכול לעזור לו להירדם.
הצעתי לו גם כמה טכניקות נוספות.
איך אתה? שאלתי בסוף המפגש?
אני מרגיש כבר יותר טוב כי אני חושב שאני יכול לנסות לעשות מה שדיברנו. אולי הלילה אני אצליח כן להרדם.
רועי בחר לנסות 3 טכניקות:
- טכניקה של הדיבור העצמי – רעיון שלו.
"כשבאה לי מחשבה שלילית כזו. אני ינסה לשכנע אותה לתת לי לישון. למשל, אני יכול לומר למחשבה שלי "בואי נעשה הסכם, את תתני לישון עכשיו ומחר בבוקר אני ידבר איתך על זה" אחרת אמא שוב תכעס עלי בבוקר כי אני לא מצליח להתעורר". - טכניקה סריקת גוף והרפיה
-
- לשכב בנוחות בעיניים עצומות.
- הסבו את תשומת הלב לחלקים שונים בגוף.
- החלו מהבהונות ועד לראש.
- נסו להבחין בכל מתח או אי נוחות ונשמו לתוך אותם האזורים, כדי לאפשר להם להשתחרר.
- אמרו לעצמכם: "העקבים שלי כבדים מאוד, רפויים מאוד, ממש קשה לי להזיז אותם, הם נטועים עמוק בתוך המזרן".
- כך המשיכו לעבור על כל חלקי הגוף עד לקצה הראש.
- טכניקת ה-4-7-8
-
- שאפו למשך 4 שניות
- החזיקו למשך 7 שניות
- נשפו למשך 8 שניות
- חזרו על כך מספר פעמים
אני ממתינה למפגש הבא בסקרנות כדי לשמוע מה עבד לו בסוף.