הבלוג

האם אתם מפספסים את הרגעים הטובים עם ילדי הקשב שלכם? כך תוכלו לשנות!

פורסם בתאריך: 01.07.24

גם לכם נמאס מהקרבות והתסכולים המתמידים עם ילד הקשב שלכם?
מה אם הייתי אומרת לכם שיש דרך לשנות את מערכת היחסים שלכם ולהכניס יותר חיוביות לחיי היומיום שלכם?

 

כהורים לילדי קשב, קל לנו להרגיש שאנחנו 24/7 בקונפליקטים עם הילדים שלנו.

הזרם המתמיד של רגעי כעס ותסכול יכול לגרום לזה להיראות כאילו כל היום שלנו מוקדש לתיקון והתעמתות עם הילדים שלנו.

אבל, האם זה סוג היחסים שנרצה לנהל איתם?

 

מהי הטיית השליליות?

אנשים נוטים באופן טבעי להתמקד יותר בחוויות שליליות מאשר בחוויות חיוביות – זוהי הטיית השליליות. הטיה זו, יכולה להוביל אותנו לשים לב לדברים הרעים שקורים לנו, ולגרום להם להיראות הרבה יותר משמעותיים ממה שהם באמת.

כאשר לילדים שלנו יש הפרעת קשב, קל עוד יותר להבחין בכל הדברים ה"שגויים" שהם עושים.

אבל, האם אנחנו באמת רוצים שהיחסים שלנו עם ילדי הקשב שלנו יהיו נשלטים על ידי החוויות השליליות? ברור שלא!

 

שינוי המיקוד

כדי לטפח מערכת יחסים חיובית עם ילדכם, חיוני להתמקד בכוונה ברגעים הטובים. מחקרים מראים שדרוש יותר מאמץ כדי לזכור חוויות חיוביות, אבל המאמץ הזה שווה את זה.

כך תוכל לבצע את השינוי הזה:

  • זהו את הטוב
    •  קחו רגע להתמקד באמת בדברים הטובים שקורים. כשהילד שלכם עושה משהו חיובי, תחגגו אותו!
      הזכירו לעצמכם את הרגעים הללו מספר פעמים במהלך היום והתענגו על הרגשות הטובים שהם מביאים.
    • כל מצב מאתגר, חפשו לפחות היבט חיובי אחד. זה יכול להיות קטן כמו שהילד שלך מתאמץ למרות התוצאה. החזיקו ברגעים החיוביים הללו ותנו להם לרומם את רוחכם.

 

הפסיקו דיבור עצמי שלילי

כאשר אתם מזהים כי שוב חזרתם לחשיבה שלילית, נסו לנטרל זאת על ידי אמירת "זה קורה."
הביטוי הפשוט הזה יכול לעזור לכם לעבור ממצב שלילי למצב ניטרלי, וכך לאפשר לכם להתמודד עם מצבים בצורה רגועה יותר.

 

שמירה על מערכת יחסים בריאה עם ילדך עם הפרעת קשב וריכוז דורשת מאמץ מודע ומודעות.

 

הנה כמה אסטרטגיות מעשיות:

 

  • היו מודעים יותר בהורות
    • הבינו את הנטייה הטבעית לשליליות ועשו מאמץ להעלות מחשבות חיוביות.

 

  • צרו רשימת עדיפויות
    • במסע ההורות שלכם, התמקדו במה שחשוב באמת. מה שפחות חשוב שחררו והתרכזו בבניית סביבה חיובית ומעצימה עבור ילדכם.

 

  • תרגלו חיוביות יומית
    • הקדישו כמה דקות בכל יום לשקף את הרגעים החיוביים. תרגול זה יכול לשנות בהדרגה את ההשקפה הכללית שלכם ולשפר את מערכת היחסים שלכם עם ילדכם.

 

האם אתם מוכנים להכיר אסטרטגיות נוספות לניהול יעיל של אתגרי קשב נפוצים וליצור שינוי מתמשך בהתנהגות ילדכם?

האם אתם רוצים להרגיש בטוחים יותר בכישורי ההורות שלכם ולבנות מערכת יחסים חזקה וחיובית יותר עם ילדכם?

אז אם הקשר עם ילדי הקשב שלכם הוא בראש סדרי העדיפויות שלכם, אני יכולה לעזור לכם במסע הזה.

בואו נהפוך יחד את התסכול להעצמה!

רונית גויכמן

מאמנת אישית מוסמכת מכון
אדלר, בוגרת התמחות
באימון אישי וליווי הורים
לילדי קש"ר בשיטתECC
ובוגרת תכנית התמחות
באימון אישי ומשפחתי
לבעלי הפרעות קשב
AD(H)D אוניברסיטת
.בר-אילן

לקבלת תוכן נוסף,
הצטרפו לניוזלטר

לשיתוף הכתבה

השארת תגובה

כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם

דילוג לתוכן