הבלוג

מהגן לכיתה א': איך נכין את ילד הקשב שלנו לעבר הגדול

פורסם בתאריך: 25.07.24

השבוע הגיעו אלי מיכל ורוני הם התחילו להרגיש ערבוב של התרגשות וחרדה.
בנם בן השש, יונתן, ילד אנרגתי ופיקח אשר אובחן כבעל הפרעת קשב, עמד לעבור מהגן לכיתה א'.
כשנותר חודש בלבד לחופשת הקיץ, הם ידעו שהגיע הזמן להתחיל להכין את יונתן לשינוי המשמעותי הזה.

מיכל ורוני החליטו להתחיל את תהליך ההכנה מוקדם, ולתת לעצמם וליונתן מספיק זמן להסתגל.
הם התחילו בהצגת רעיון התחלת בית הספר בהדרגה, דיברו עליו במהלך ארוחות משפחתיות וגם בסיפורים לפני השינה.

כדי להפחית חרדה ושבית הספר ירגיש פחות מאיים עבור ילד הקשב שלנו, התחילו לדון על המעבר לבית הספר כחודש לפני תום חופשת הקיץ, שלבו נושאים הקשורים לבית הספר בשיחות יומיומיות.

כבר בשלב זה, חשוב לנו כהורים להתחיל להעביר אחריות לילד הקשב שלנו מה שיעזור לו להרגיש עצמאי ובעל תחושת מסוגלות.
מיכל ורוני יחד איתי, מצאו דרכים מעשיות לערב אותו במשימות היומיומיות.

 

📍 הקצו ליונתן מטלות המתאימות לגילו כמו עריכת השולחן, ארגון צעצועים או עזרה בקניות במכולת – זה בונה תחושת אחריות.

 

📍 עודדו את יונתן להתלבש בעצמו, לסדר את התיק שלו ולהכין את ציוד בית הספר שלו – משימות אלו מחזקות את הביטחון העצמי שלו.

 

📍 הם חגגו הצלחות ומאמצים קטנים – חיזוק חיובי מניע ומעודד המשך מאמץ.

 

מיכל ורוני ידעו שטיפוח העצמאות הוא חיוני, אבל הם גם צריכים היו להדריך אותו בתחומי האחריות החדשים שלו.
איך מיכל ורוני עשו זאת?

 

📍 מתן הנחיות ברורות ופשוטות למשימות, הם חילקו אותן לשלבים כך שניתן יהיה לנהל אותם וכדי להימנע מהצפה של יונתן.

 

📍 קביעת שגרה יומית הכוללת זמן למשחק, מטלות ופעילויות למידה. עקביות עוזרת לילדי הקשב לפרוח.

 

📍 אפשרו ליונתן לעשות בחירות פשוטות, כמו בחירת בגדיו או בחירת סיפור לפני השינה. זה מטפח כישורי קבלת החלטות ועצמאות.

 

 

מיכל ורוני ציפו לכמה אתגרים במהלך המעבר הזה ותכננו אסטרטגיות להתמודדות איתם.

 

📍 יונתן עלול לחוש חרדה מהסביבה והשגרה החדשה. כדי להקל על כך, הם ביקרו יחד בבית הספר, פגשו את המורים וחקרו את הכיתה ומגרש המשחקים – היכרות עוזרת להפחית חרדה.

 

📍ילדי קשב, לרוב, נאבקים בשגרה. מיכל ורוני השתמשו בלוחות זמנים חזותיים ובצ'ק ליסטים כדי לעזור ליונתן להבין ולעקוב אחר שגרת יומו.

 

📍יצירת חברויות חדשות יכולה להיות מאתגרת. לכן, הם ארגנו מפגשי משחק עם חברים לכיתה לעתיד כדי לעזור ליונתן לבנות קשרים חברתיים לפני תחילת  הלימודים.

 

📍 הכנת יונתן לדרישות האקדמיות של בית הספר הייתה מכרעת. הם יצרו פעילויות למידה מהנות, כמו קריאת ספרים משותפת ומשחקים חינוכיים, כדי לעורר את סקרנותו ללמידה.

 

📍 ערכו סימולציה ליום לימודים בבית כדי להכיר ליונתן את שגרת יום הלימודים, כולל השכמה מוקדמת, התארגנות וביצוע משימות.

 

 

כשהתקרבה חופשת הקיץ לסופה, מיכל ורוני הבחינו בשינוי חיובי ביונתן. הוא נעשה יותר בטוח, אחראי ונרגש לקראת תחילת הלימודים.
המפתח להצלחתם היה הכנה מוקדמת, תקשורת ברורה וסביבה תומכת.

 

המעבר מהגן לכיתה א' הוא אבן דרך משמעותית עבור כל ילד, במיוחד עבור ילדי הקשב.

עם תכנון קפדני, עידוד וגישה חיובית, הורים יכולים לעזור לילדיהם לצלוח את המעבר הזה בצורה חלקה.

האם אתה מוכן להתחיל את המסע הזה עם ילדך?

בואו נעבוד יחד כדי להפוך את המעבר הזה לחלק ומעצים ככל האפשר.

ההצלחה העתידית של ילדך מתחילה בצעדים שאתה נוקט היום. 🌟

 

רונית גויכמן

מאמנת אישית מוסמכת מכון
אדלר, בוגרת התמחות
באימון אישי וליווי הורים
לילדי קש"ר בשיטתECC
ובוגרת תכנית התמחות
באימון אישי ומשפחתי
לבעלי הפרעות קשב
AD(H)D אוניברסיטת
.בר-אילן

לקבלת תוכן נוסף,
הצטרפו לניוזלטר

לשיתוף הכתבה

השארת תגובה

כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם

דילוג לתוכן