הבלוג

מה עובר על ילד הקש"ר שלי במיוחד עכשיו?

פורסם בתאריך: 28.03.24

כדי להבין מה עובר על ילדי הקש"ר שלנו בפרט בימים אלו, בואו נדמיין שאנחנו שטים על ספינת מפרש בים הסוער של אי הוודאות בתקופת מלחמה. 🌊⛵

בימי שלום כשהים שקט, ההפלגה תהיה חלקה יחסית.

אבל, כאשר סערת המלחמה משתוללת, המסע הופך למאתגר מאוד.
יש תחושה כאילו אנחנו שטים במים לא ידועים, מתמודדים עם אזעקות ואיומים בלתי צפויים.
הספינה שלנו מנוהלת על ידי הקפטן, אשר יש לו שליטה על כמה אלמנטים קריטיים כמו תקשורת, אמצעי בטיחות ושגרה משפחתית.
עם זאת, ישנם אלמנטים שאינם בשליטתו, כמו חוסר הוודאות, הפחד והמציאות הקשה של מלחמה.

בתקופות קשות אלו, ניהול הפרעת הקשב יחד עם התמודדות בזמן מלחמה כל אלו יכולים הופכים את ההתנהלות היומיומית קשה עד בלתי אפשרית.

 

המצפן – מוטיבציה פנימית 🧭
המוטיבציה הפנימית שלנו, כמו המצפן של הספינה, יכולה להיות מאוד לא מדויקת בפרט בזמן מלחמה. עלינו לעשות מאמץ אדיר על מנת לכייל אותו מחדש.
עלינו לגייס מאמצים רבים כדי לגייס מוטיבציה פנימית בזמן הנכון, לזכור ולהתמקד במה שחשוב. ממש כמו כיול המצפן.

מה יכול לעזור?
ליצור שגרת יומיומית מובנית, לקבוע יעדים קטנים ברי השגה ולהציע תגמולים להשתדלות ולהישגים וכמו תמיד לעודד תקשורת פתוחה על רגשות ודאגות.

 

המפרשים – רגשות 🌬️
רגשות הם כמו הרוח במפרשים שלנו. בזמן סערה, הרגשות הם כמו רוח עזה במפרשים. הם יכולים להיות עזים וסוחפים, ממש כמו משב פרץ פתאומי שממלא את המפרשים. ילדים עם הפרעת קשב עלולים לחוות רגשות מוגברים, ואתם ההורים עשויים להתקשות לעזור להם לנווט בתוך הסערות הרגשיות הללו.

מה יכול לעזור?
ללמד טכניקות של ויסות רגשות כמו תרגילי נשימה ומודעות עמוקה. ליצור מרחב בטוח עבורם לבטא את רגשותיהם ללא פחד מביקורת ושיפוט.

 

הגה – מחשבות 💭
המחשבות שלנו הן ההגה של הספינה, אבל מה אם ההגה לא תמיד מגיב כמו שאנחנו רוצים?
קשה יותר לילדי הקש"ר שלנו לשמור על מחשבות ממוקדות, זה כמו לנסות לנווט ספינה בסערה שלא נגמרת.

מה יכול לעזור?
ליישם אסטרטגיות לשיפור המיקוד ותשומת הלב. להשתמש בעזרים ותזכורות חזותיות כדי לעזור לילדים להישאר על המסלול עם המשימות שלהם.

 

הקפטן – תפקודים ניהוליים 🧠
הקפטן אחראי על תכנון, ביצוע יעיל ומענה לאתגרים במהלך ההפלגה. הקפטן מפקח על כל המסע כולו, כמו התפקודים הניהוליים במוחנו. תכנון, ארגון, ניהול זמן, אימפולסיביות, עיכוב תגובה, שליטה עצמית ומוטיבציה כל אלו הופכים מכריעים עוד יותר בתקופות משבר.

מה יכול לעזור?
לחלק את המשימות לתתי משימות קטנות אשר ניתנות לניהול. להיעזר בלוחות זמנים וטיימרים חזותיים כדי לעזור לילדים להישאר מאורגנים.

 

סופות והסחות דעת – מוטיבציה 🌪️
הסערות והסחות הדעת בזמן מלחמה יכולות להיות בלתי פוסקות. המוטיבציה הפנימית עשויות לדעוך ככל שהפחד ואי הוודאות גוברים. ילדי הקש"ר שלנו יכולים לחוש כאילו הם מנסים לצוף כשהם נמצאים בתוך מערבולת.

מה יכול לעזור?
ליצור סביבה תומכת עם ציפיות מאוד ברורות וחיזוקים חיוביים. להציע הזדמנויות להפסקות ופעילות גופנית לשחרור אנרגיה עצומה.

 

לסיכום
בעתות מלחמה ואי וודאות, חשוב לזכור שכולנו נמצאים יחד במסע הזה. הסערה אולי משתוללת, אבל יש לנו את הכוחות לנווט דרכה.
הבנה, סבלנות ומציאת השילוב הנכון של אסטרטגיות, כלים ותמיכה הופכת את המסע הזה לא רק כניתן לניהול אלא גם יכול להוות הרפתקה של גילוי אוצר החוזקות והעוצמות של ילדי הקש"ר שלכם. 🌟💪

ואם בכל זאת אתם מרגישים חוסר אונים אני כאן עבורכם.

רונית גויכמן

מאמנת אישית מוסמכת מכון
אדלר, בוגרת התמחות
באימון אישי וליווי הורים
לילדי קש"ר בשיטתECC
ובוגרת תכנית התמחות
באימון אישי ומשפחתי
לבעלי הפרעות קשב
AD(H)D אוניברסיטת
.בר-אילן

לקבלת תוכן נוסף,
הצטרפו לניוזלטר

לשיתוף הכתבה

השארת תגובה

כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם

דילוג לתוכן