הבלוג

רוצה שהילד שלך יצליח בלימודים? התחל בבניית מערכת יחסים חזקה עם המורה שלו!

פורסם בתאריך: 22.09.24

שנות בית הספר עבור ילד הקשב שלנו הן שנים מאתגרות מאוד הן עבור הילד והן עבורנו, ההורים.

לפעמים יש הרגשה שאנחנו הולכים על חבל דק.

מצד אחד, נרצה להבטיח שילד הקשב שלנו יקבל את התמיכה הדרושה לו ובמקביל להעצים אותו להיות עצמאי יותר.

אחד הכלים החזקים ביותר שעומדים לרשותנו הוא תקשורת יעילה עם הצוות החינוכי בביה"ס.

 

מאמר זה נועד לסייע בטיפוח שותפות פרודוקטיבית עם הצוות החינוכי, לדון בצרכים הייחודיים של הילד שלנו ולתמוך באסטרטגיות שעוזרות לו להצליח.

 

  • תחילת שנת הלימודים היא הזמן המושלם ליצור קשר חיובי עם הצוות החינוכי בביה"ס.
    נדגיש את נקודות החוזק, האתגרים הספציפיים וכל האסטרטגיות שעובדות היטב בבית ובמסגרות הקודמות.

 

  • ימי הורים אינם עוסקים רק בציונים; הם גם מהווים הזדמנות לעסוק בדיאלוג משמעותי על התקדמות יילד הקשב שלנו.
    נשתמש בפגישות אלה כדי לשאול שאלות ספציפיות, לשתף בתצפיות ולדון באסטרטגיות.
    לא נהסס לבקש פגישות נוספות אם מתעוררים חששות באמצע השנה.

 

  • בעת תקשורת עם המורים, נדאג לשמור על מסגרת דיונים חיובית.
    במקום להתמקד בתלונות, נציע תצפיות ונשאל איך נוכל לעבוד יחד כדי למצוא פתרונות.
    למשל, אם הילד שלנו מתקשה עם מעברים, נוכל לשאול, "אילו אסטרטגיות נוכל לנסות לעזור ל[שם הילד שלנו] לנהל מעברים בצורה חלקה יותר?"

 

  • מציאת האיזון הנכון בתקשורת היא המפתח.
    מורים מעריכים הורים מחוייבים, אבל חיוני להיות מודעים לזמנם. נסכם עם המחנך.ת התעדכנות תקופתי קצרה לצורך מעקב ובקרה – אולי פעם בחודש – כדי לגעת בבסיס ההתקדמות של הילד שלנו ונוכל לבצע את כל ההתאמות שעשויות להיות נחוצות.

 

  • שמירה על עקביות בין הבית לבית הספר יכולה לשפר מאוד את יכולתו של ילדנו לנהל את הפרעת הקשב.
    אם משהו עובד בבית, נשתף אותו עם המורה.
    לדוגמה, אם שימוש בלוח זמנים חזותי בבית עוזר לילד שלנו להישאר במסלול, נציע ליישם משהו דומה בכיתה.

 

  • מורים עשויים להציע תובנות שלא שקלנו לגבי התנהגות הילד שלנו בסביבה אחרת.
    נהיה קשובים למשוב שלהם ונהיה מוכנים לבצע התאמות של האסטרטגיות שלנו. גמישות זו מראה שאנחנו מחויב לעבודת צוות.

 

 

יצירת ערוץ תקשורת חזק עם המורים של ילדי הקשב שלנו איננה רק התמודדות עם אתגרים;

מדובר בחגיגת הצלחות, שיתוף אסטרטגיות ובניית צוות תומך סביב יהילד שלנו.

עם תקשורת אפקטיבית, נוכל להבטיח שהילד שלנו יקבל את ההבנה והתמיכה שהם צריכים כדי לפרוח בבית הספר.

 

המורה של ילד הקשב שלנו הוא השותף שלנו בחינוך שלו.

בואו נבנה מערכות יחסים חזקות שיועילו לילדים שלנו!

רונית גויכמן

מאמנת אישית מוסמכת מכון
אדלר, בוגרת התמחות
באימון אישי וליווי הורים
לילדי קש"ר בשיטתECC
ובוגרת תכנית התמחות
באימון אישי ומשפחתי
לבעלי הפרעות קשב
AD(H)D אוניברסיטת
.בר-אילן

לקבלת תוכן נוסף,
הצטרפו לניוזלטר

לשיתוף הכתבה

השארת תגובה

כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם

דילוג לתוכן