הבלוג

שמחת תורה – סיפור הבריאה – מה אנחנו כהורים יכולים ללמוד?

פורסם בתאריך: 23.10.22

שמחת תורה – סיפור הבריאה – מה אנחנו כהורים יכולים ללמוד? 

 

כאמא, כמאמנת אישית ומדריכת הורים וכחילונית, מצאתי שאנחנו כהורים בכלל וכהורים לילד עם הפרעת קשב בפרט, יכולים ללמוד כמה דברים חשובים מסיפור בריאת העולם.

אין זמן מתאים לזה יותר מאשר חג שמחת תורה בו מתחילים מבראשית – סיפור הבריאה.

 

  1. לראות דברים נכוחה בדיוק כפי שהם, לקרוא להם בשם (שיום).
    כלומר, תכירו ותלמדו את הפרעת הקשב של הילד שלכם. תבינו מהם הקשיים האובייקטיביים שלו ומהם האתגרים שלכם.

    ("…וַיִּקְרָא אֱלֹהִים לָאוֹר יוֹם, וְלַחֹשֶׁךְ קָרָא לָיְלָה….וַיִּקְרָא אֱלֹהִים לָרָקִיעַ, שָׁמָיִם…")

  2. התקדמות בצעדים קטנים ובשלבים. לפרק משימה גדולה למשימות קטנות ריאליות. העולם לא נברא ביום אחד אלא בשישה ימים. בכל יום בוצעה משימה אחת וההתקדמות בוצעה בשלבים.

    ("… וַיִּקְרָא אֱלֹהִים לָאוֹר יוֹם, וְלַחֹשֶׁךְ קָרָא לָיְלָה; וַיְהִי-עֶרֶב וַיְהִי-בֹקֶר, יוֹם אֶחָד….וַיִּקְרָא אֱלֹהִים לָרָקִיעַ, שָׁמָיִם; וַיְהִי-עֶרֶב וַיְהִי-בֹקֶר, יוֹם שֵׁנִי…")

  3. אל תשכחו בדרך, גם "לטעון" את עצמכם, לשים את עצמכם במקום גבוה בסדר העדיפויות.
    גם בבריאת העולם, הוקדש יום אחד למנוחה וטעינה.

    ("… וַיְכַל אֱלֹהִים בַּיּוֹם הַשְּׁבִיעִי, מְלַאכְתּוֹ אֲשֶׁר עָשָׂה; וַיִּשְׁבֹּת בַּיּוֹם הַשְּׁבִיעִי, מִכָּל-מְלַאכְתּוֹ אֲשֶׁר עָשָׂה. וַיְבָרֶךְ אֱלֹהִים אֶת-יוֹם הַשְּׁבִיעִי, וַיְקַדֵּשׁ אֹתוֹ: כִּי בוֹ שָׁבַת מִכָּל-מְלַאכְתּוֹ, אֲשֶׁר-בָּרָא אֱלֹהִים לַעֲשׂוֹת…")

  4. אנחנו יכולים לנסות, לטעות ומה שחשוב הוא ללמוד ללא שיפוט וללא ביקורת (גם לא ביקורת עצמית) אלא פשוט משוב ולמידה.
    ללא הניסיון של האור של היום הראשון – לא יכול היה להתקיים האור של היום הרביעי.

    ("… אֶת-הַמָּאוֹר הַגָּדֹל, לְמֶמְשֶׁלֶת הַיּוֹם, וְאֶת-הַמָּאוֹר הַקָּטֹן לְמֶמְשֶׁלֶת הַלַּיְלָה, וְאֵת הַכּוֹכָבִים. וַיִּתֵּן אֹתָם אֱלֹהִים, בִּרְקִיעַ הַשָּׁמָיִם, לְהָאִיר, עַל-הָאָרֶץ. וְלִמְשֹׁל, בַּיּוֹם וּבַלַּיְלָה, וּלְהַבְדִּיל, בֵּין הָאוֹר וּבֵין הַחֹשֶׁךְ; וַיַּרְא אֱלֹהִים, כִּי-טוֹב.")

ולבסוף, מה אפשר ללמוד מסיום סיפור הבריאה על אכילת התפוח מעץ הדעת ועל תוצאותיה?

כי תמיד קיים חופש בחירה בתוך מסגרת של גבולות, על לקיחת אחריות למעשה ועל התוצאה הטבעית בעקבות הבחירה.

רונית גויכמן

מאמנת אישית מוסמכת מכון
אדלר, בוגרת התמחות
באימון אישי וליווי הורים
לילדי קש"ר בשיטתECC
ובוגרת תכנית התמחות
באימון אישי ומשפחתי
לבעלי הפרעות קשב
AD(H)D אוניברסיטת
.בר-אילן

לקבלת תוכן נוסף,
הצטרפו לניוזלטר

לשיתוף הכתבה

השארת תגובה

כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם

דילוג לתוכן