הבלוג

איך מתבגרים עם הפרעת קשב וריכוז יכולים לבחור בחוכמה? מהו סוד קבלת ההחלטות

פורסם בתאריך: 08.04.24

אני רוצה לשתף אתכם בסיפור אחד מהקליניקה שלי.

הסיפור הזה הוא לא רק על אתגרים; מדובר בגילוי הסוד לקבלת החלטות מושכלת עבור בני נוער המתמודדים עם הפרעת קשב.

רועי, ילד מבריק בן 16 עם תשוקה לאמנות דיגיטלית ומאבק תמידי בהפרעות קשב, עמד על פרשת דרכים. רועי היה צריך לבחור פעילות מחוץ לשעות הלימודים בן אמנות דיגיטלית לכתיבת קוד . שתי האפשרויות קסמו מאוד לרועי, אך עבורו, האימפולסיביות והערפל של חוסר החלטיות – נראו גדולים ואיימו להעיב על כושר השיפוט שלו. הבחירה הזו הרגישה כמו ללכת באפילה. מה הוא יבחר? איך יבחר?

אבל הסיפור של רועי מקבל תפנית, הודות למסע המשותף של ההורים של רועי יחד איתי.

חשיפת הסוד: כלים מעשיים לבחירות נבונות

  1. עזרו למתבגר שלכם לפרק את ההחלטה לשאלות קטנות יותר עליהן ניתן לענות.
    למשל,  אילו כישורים חשוב לו לפתח? איזו אפשרות תואמת יותר את יעדיו ארוכי הטווח?

 

  1. עודדו אותו להשתהות לפני כל החלטה
    ביחד, עבדנו על שילוב הפסקה לפני כל החלטה, מה שנתן לרועי את המרחב לשקול את האפשרויות שלו בלי הלחץ של האימפולסיביות.

 

  1. רשמו יחד יתרונות וחסרונות
    רועי והוריו יצרו מפה ויזואלית של יתרונות וחסרונות לכל אפשרות. הכלי הפשוט אך היעיל הזה עזר להביא בהירות.

 

  1. חקרו יחד את ההשלכות של כל בחירה
    באמצעות סיעור מוחות משותף, רועי חקר את התוצאות הפוטנציאליות של כל בחירה, והגביר את ראיית הנולד שלו ואת הבנת ההשלכות – מיומנות מאתגרת לעתים קרובות עבור בעלי הפרעת קשב.

 

  1. עודדו לבקש עזרה והכוונה
    מתוך הכרה בערך של נקודות מבט חיצוניות, רועי התייעץ עם אנשי מקצוע משני התחומים, ואסף תובנות שביססו את החלטתו במציאות.

 

  1. הציעו תמיכה רגשית
    לאורך כל המסע, ההורים של רועי סיפקו לו תמיכה רגשית, אישרו את רגשותיו, הכירו במאמצים של רועי והזכירו לו שזה בסדר לבקש עזרה כשצריך

 

לא אשקר, במסע היו עליות וירידות והיו גם מכשולים. רועי בחר להצטרף ללימוד כתיבת קוד, החלטה שלא רק הבטיחה לחדד את כישוריו אלא גם להרחיב את האופק שלו, ולמזג את הכישרון האמנותי שלו עם ההיגיון של הקידוד.
הבחירה של רועי לא נעשתה בחיפזון אלא הייתה תוצר של תהליך מושכל, שהכיל חשיבה ותכנון אסטרטגי.

הסוד לקבלת החלטות טמון לא בהיעדר אתגרים אלא ביישום האסטרטגיות המתאימות כדי להתגבר על אתגרים אלו.

האם אתם והמתבגרים שלכם נמצאים בצומת דרכים, מחפשים בהירות בתוך הכאוס של הפרעת הקשב? אתם לא חייבים לעשות את המסע הזה לבד, אתם יכולים לבחור לעשות אותו איתי יחד.
המסע הזה שלכם לקראת שינוי יכול להתחיל בשיחת טלפון אחת קטנה.

 

רונית גויכמן

מאמנת אישית מוסמכת מכון
אדלר, בוגרת התמחות
באימון אישי וליווי הורים
לילדי קש"ר בשיטתECC
ובוגרת תכנית התמחות
באימון אישי ומשפחתי
לבעלי הפרעות קשב
AD(H)D אוניברסיטת
.בר-אילן

לקבלת תוכן נוסף,
הצטרפו לניוזלטר

לשיתוף הכתבה

השארת תגובה

כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם

דילוג לתוכן