הבלוג

תחילת המסע אל החופש – כוחה של הקשבה

פורסם בתאריך: 03.05.24

בפסח הזה, כשאנחנו מספרים את סיפור השחרור מעבדות, אני מזהה חיבור עמוק לייעוד שלי בקליניקה, לעזור להורים במסע שלהם עם ילדי הקש"ר שלהם.

המהות של חג הפסח – סיפור של שחרור מעבדות – משקפת את השאיפה שלנו לשחרר את ילדינו  מהכבלים של אי הבנה ושיפוטיו.

איך נחשוף את הפוטנציאל הגלום בילדים שלנו?


הנתיבים המקבילים של יציאת מצרים והפרעות קשב וריכוז
כשם שמשה הוביל את עמו לחופש בעזרת תקשורת והבנה, כך אנו יוצאים למסע בקליניקה, תוך שימוש בהקשבה פעילה כמצפן שלנו.

תהליך זה אינו נוגע רק לשבירת מחסומים; מדובר בבניית גשרים של אמפתיה וחיבור בינכם לבין ילדי הקש"ר שלכם.

 

הסיפור של נגה
הכירו את נגה, אם מסורה, ואת בנה, רועי, ילד נמרץ בן 10 המתמודד עם הפרעת קשב. הסיפור שלהם התחיל במקום של תסכול ובידוד, בדומה לבני ישראל לפני הגאולה. נגה לא ידעה איך לנווט בעולמו של רועי, תחושה מוכרת אצל רבים מאתנו, הורים לילדי קש"ר.

 

הקשבה פעילה, הלב של יציאת מצרים שלנו
את המסע שלנו יחד התחלנו בהקשבה. נגה למדה כי להקשבה יש מספר רבדים ובוודאי שזה הרבה יותר מרק לשמוע. הקשבה פעילה, מחייבת אותנו לעסוק באופן מלא, באמפתיה ובלב פתוח. מדובר באימות רגשותיהם של ילדינו, מתן מרחב בטוח עבורם כדי לבטא את עצמם ללא שיפוט.
בפסח הזה, בואו נהפוך את ההקשבה הפעילה לטקס שלנו, לתרגול מקודש המאפשר לקולות ילדינו להישמע בתוך סיפורי הסדר.

 

פריצת הדרך של נגה
כשנגה אימצה את ההקשבה הפעילה, התחולל הקסם, קרה שינוי מדהים. במהלך ארוחת רב, היא הזמינה את רועי לשתף סיפור של התגברות על אתגר בבית הספר. בפעם הראשונה, רועי לא סתם דיבר; הוא באמת נשמע. גישתה המגיבה והמאמתת של נגה הפכה את ארוחת הערב לרגע של הבנה.

 

חידוש וחיבור מחדש
חג הפסח מייצג את חידוש הקשרים המשפחתיים שלנו באמצעות אמנות ההקשבה הפעילה. הסיפור של נגה ורועי הוא עדות לכוחו של תרגול ההקשבה וע"י כך טיפוח של סביבה תומכת ומעודדת בעבור רועי.

 

לחבק את המסע
כשאנחנו זוכרים את יציאת מצרים, בואו נתחייב גם ליציאת מצרים פרטית בתוך המשפחה שלנו. בואו נקדיש את עצמנו להקשבה פעילה, בואו נשנה את האינטראקציות שלנו ונאפשר לילדי הקש"ר שלנו לנווט בעולמם בביטחון ובחוסן.



כמה שלבים מעשיים על קצה המזלג

  1. נקדיש זמן בכל יום לשיחות אחד על אחד עם ילדינו, ללא הסחות דעת.
  2. נשלב סיפורי החוסן שלנו, תוך יצירת הקבלות לנקודות החוזק והאתגרים של החיים עם הפרעת הקשב.
  3. לקבוע כוונות להמשך הקשבה ותקשורת פעילה לאורך כל השנה.
  4. נשלב אסטרטגיות הקשבה אקטיביות בשגרה היומיומית כמו, סיכום דברי ילד הקש"ר שלנו כדי להבטיח הבנה ושאילת שאלות פתוחות המעודדות אותו לפרט את מחשבותיו.
  5. נמציא טקס של הקשבה. למשל,  "מקל אני מספר" – רק מי שאוחז במקל משתף בזמן המשפחתי יחד. מטפח הקשבה קשובה בזמן משפחתי.

 

אני מזמינה אתכם להצטרף אליי למסע השחרור והגילוי הזה.
יחד, נגלה את העוצמות החבויות בתוך אתגרי הפרעת הקשב, וננחה את ילדינו לעבר עתיד מלא בהבטחה ופוטנציאל. שתפו את הסיפור הזה, ובואו להפיץ את בשורת התקווה וההתחדשות בפסח הקרוב.

המסע שלכם עם ילד הקש"ר שלכם הוא ייחודי, אבל אתם לא לבד.
בואו נרתום את רוח חג הפסח לטפח קשרים עמוקים יותר ונחגוג כל צעד לקראת חופש והבנה רגשית.

רונית גויכמן

מאמנת אישית מוסמכת מכון
אדלר, בוגרת התמחות
באימון אישי וליווי הורים
לילדי קש"ר בשיטתECC
ובוגרת תכנית התמחות
באימון אישי ומשפחתי
לבעלי הפרעות קשב
AD(H)D אוניברסיטת
.בר-אילן

לקבלת תוכן נוסף,
הצטרפו לניוזלטר

לשיתוף הכתבה

השארת תגובה

כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם

דילוג לתוכן