הבלוג

הורדת המסכה וחשיפת הפוטנציאל: סיפור לפורים והפרעת הקשב

פורסם בתאריך: 08.04.24

ברוח פורים, זמן של שמחה, תחפושות וחשיפת רבדים נסתרים, בואו נדבר על מסכה מסוג אחר – זו שילדי הקש"ר לובשים מדי יום. מסכות אלו אינן עשויות מבד או צבע אלא ארוגות מהניסיונות להשתלב, ארוגות מההתנהגויות הלא מובנות וגם מהמאבק להתמקד בעולם שלא נראה כי הוא מאט אף לא לרגע.

 

שרה ודוד, זוג הורים שנכנסו לקליניקה שלי, מודאגים ומבולבלים מהמסע של בנם בן ה-8, איתן, עם הפרעת קשב.
איתן הרגיש לא שייך בבית הספר, האימפולסיביות שלו והפיזור שלו העיבו כמעט תמיד על יכולותיו. איתן בחר ללבוש בכל יום, את המסכה של צחוק וכאוס, איתן היה לליצן הכיתה. המסכה הזו, הסתירה את הפוטנציאל האמיתי שלו ואת הגאונות היצירתית שבתוכו.

 

יחד, יצאנו למסע לא רק להבנת הפרעת הקשב אלא גם ללמוד ולאמץ את עולמו הייחודי של איתן. המשימה שלנו הייתה להסיר את המסכה בעדינות מירבית כדי לא לשנות את איתן מצד אחד אלא כדי לאפשר לעצמי האמיתי שלו לזרוח.

מה עשינו יחד?

  • נעזרנו ביצירתיות של איתן, שרה דוד ואיתן עצבו לוח זמנים ויזואלי שסייע לו להישאר על המסלול אלא גם גרם לו להתלהב מהמשימות היומיומיות שלו.

  • התמקדנו בלראות את ההצלחות של איתן, את המאמצים שלו, שרה ודוד עודדו אותו בעיקר על מאמציו ללא קשר לתוצאה. הכלי הזה בנה את ההערכה העצמית שלו ועודד אותו להתאמץ עוד יותר.

  • שלבנו תרגילי מיינדפולנס קצרים ומשחקיים כדי לעזור לאיתן ללמוד ויסות עצמי. הפכנו את אלה ל'אימוני גיבורי על', והפכנו את המיקוד והרוגע לכוחות העל שלו.

  • מתוך הכרה בכישרונות האמנותיים של איתן, עודדתי את הוריו לכלול יותר זמן ליצירתיות. כך הפכה היצירתיות לדרך באמצעותה למד להביע רגשות וסיפורים שלא הצליח לבטא במילים.

 

בפורים הזה, איתן לא לובש רק תחפושת; הוא לובש את האותנטיות שלו בגאווה.
הוא הבמאי של המחזה בבית הספר שלו, כך הוא מתעל את האנרגיה הבלתי מוגבלת שלו ליצירתיות.

שרה ודיוויד לא רואים יותר את מסכת הפרעת הקשב אלא את הפנים היפות של הפוטנציאל הבלתי מוגבל של בנם.

לכל ילד יש מסכה ייחודית, ולכל הורה יש את הכוח לעזור לחשוף את היופי שמתחתיו. בפורים הזה, בואו נחגוג לא רק את המסכות שאנו לובשים אלא את הניצחון של חשיפת האני האמיתי שלנו.
 

🎉

יחד, בואו נמלא את פורים הזה בסיפורי הבנה, קבלה ושמחה. 

רונית גויכמן

מאמנת אישית מוסמכת מכון
אדלר, בוגרת התמחות
באימון אישי וליווי הורים
לילדי קש"ר בשיטתECC
ובוגרת תכנית התמחות
באימון אישי ומשפחתי
לבעלי הפרעות קשב
AD(H)D אוניברסיטת
.בר-אילן

לקבלת תוכן נוסף,
הצטרפו לניוזלטר

לשיתוף הכתבה

השארת תגובה

כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם

דילוג לתוכן